close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אודות שירותי אשראי בישראל

מערכת שורשא אלול, תשעט01/09/2019

שירותי אשראי לעסקים בישראל כוללים מגוון רחב של שירותים היכולים להתאים לכל בעל עסק קטן, בינוני או גדול, וזאת בהתאם לשירותי ייעוץ והכוונה פיננסית המוענקים על ידי נותני שירות

תגיות:
שירותי אשראי הם למעשה הגדרה כוללת למגוון רחב של שירותים בנקאיים וחוץ בנקאיים בהקשר של האשראי הניתן ללקוחות פרטיים ועסקיים, כאשר ברשימת השירותים הנכללים תחת ההגדרה שירותי אשראי בישראל ניתן למצוא: אשראי בנקאי בכל הנוגע למסגרת האשראי של חשבונות העו"ש ואשראי חוץ בנקאי המוענק ללקוחות פרטיים ועסקיים באמצעות כרטיסי אשראי. בנוסף, ישנם מספר שירותי אשראי המוצעים בעיקר לסקטור העסקי, לרבות, ניהול סיכוני אשראי, אשראי מסחרי הניתן על ידי חברות וספקים, בקרת אשראי וביטוח אשראי.

מהו ביטוח אשראי?
בעולם העסקי מונהגת שיטת תשלום הידועה
בשם: שוטף פלוס. שיטה זו מאפשרת לרוכשי סחורות ושירותים להתחייב למתן תשלום תוך מספר שבועות מיום קבלת השירות/סחורה. שיטה זו, עלולה להוביל לקשיי תזרים בחברות ועסקים המספקים שירותים וסחורות בגינם הם יקבלו את התשלום רק לאחר מספר שבועות או חודשים מיום אספקת השירות/סחורה. כמו כן, אותם עסקים חשופים לסיכון בו מקבל השירות/סחורה, יתחמק מתשלום ו/או ייקלע לפשיטת רגל או לקשיי תזרים אשר יקשו עליו להשלים את התשלום בהתאם להתחייבויותיו. במקרים אלו, מוצע לעסקים ביטוח אשראי הידוע גם בשם ביטוח סיכוני אשראי. סוג זה של ביטוח מוצע על ידי חברות ביטוח מסוימות והוא נועד להגן בעיקר על עסקים מפני הפסדים בגין אי קבלת תשלום מצד לקוחותיהם.

מהו ניהול סיכוני אשראי?
שירות ניהול סיכוני אשראי הינו שירות ייעודי לעסקים במסגרתו בעלי העסק יכולים לבחון את יכולות התשלום של לקוחותיהם העסקיים במסגרת ניטור מידע כזה או אחר העומד לרשות חברות ונותני שירות בתחום ניהול סיכוני אשראי. שירות זה מאפשר לחברות ועסקים לבסס את החלטותיהם העסקיות בכל הנוגע לגובה האשראי אותו הם מספקים ללקוחותיהם השונים, וזאת בנוסף לבחינת התקשרויות עסקיות אל מול לקוחות חדשים וגם לצרכי הרחבת הפעילות העסקית וכניסה לשווקים חדשים בארץ או בחו"ל. השירות לניהול סיכוני אשראי ידוע גם בשם בקרת אשראי .

ליווי תיקי אשראי
אשראי לעסקים על ידי גופים בנקאיים וחוץ בנקאיים, מהווה את אחד מאבני היסוד לפעילותם העסקית, ולכן, מומלץ לכל בעל עסק בינוני או גדול להסתייע בשירותי ליווי תיקי אשראי המוצעים לו על ידי חברות ונותני שירות שונים העוסקים במתן ייעוץ פיננסי וכדומה. שירות זה, מאפשר לבעלי העסק להתנהל באופן המקצועי ביותר אל מול מעניקי האשראי מתוך המערכת הבנקאית ו/או המערכת החוץ בנקאית (חברות כרטיסי אשראי, חברות ביטוח, חברות מימון וכדומה), כאשר בין יתר השירותים המקצועיים המוצעים לבעלי העסקים במסגרת ליווי תיקי אשראי ניתן למצוא: בחינה מדוקדקת של צרכי האשראי של בעל העסק, בדיקה מקיפה בנוגע למצב האשראי הקיים וחלופות שונות להגדלת מסגרת האשראי, בדיקת כדאיות כלכליות לצרכי פיתוח בית העסק ו/או העמדת הלוואות למטרות פיתוח עסקי, גיוס מקורות אשראי לעסקים באמצעות קרנות וגופי סיוע ממשלתיים, ניהול משאים ומתנים אל מול נציגי המערכת הבנקאית בה מנוהל החשבון העסקי של בית העסק ושירותים נוספים המשלבים בין ניהול סיכוני אשראי לבין הקמת פוליסות ביטוח אשראי.

גיוס מקורות אשראי לעסקים
העמדת קווי אשראי לעסקים הינה פעולה המתאפשרת כיום גם באמצעות המערכת הבנקאית וגם באמצעות גופים חוץ בנקאיים העוסקים בתחום אשראי חוץ בנקאי, מימון אשראי לעסקים, לרבות, חברות כרטיסי אשראי, חברות ביטוח, הלוואות מדינה וכדומה. יחד עם זאת, חשוב לציין שבחינת אפשרויות גיוסי האשראי לטובת בית העסק, חייבת להיות מבוססת על מצבו הכלכלי של העסק ועל בסיס תכנית עסקית מגובשת.

לסיכום, שירותי אשראי לעסקים בישראל כוללים מגוון רחב של שירותים היכולים להתאים לכל בעל עסק קטן, בינוני או גדול, וזאת בהתאם לשירותי ייעוץ והכוונה פיננסית המוענקים על ידי נותני שירות ואנשי מקצוע בתחום.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה